برای انتخاب گلدان مناسب ابتدا باید به نحوه چیدمان خانه توجه داشته باشید و بعد از آن جای گذاری گلدان مهم است.

انتخاب گلدان برای کنار سالن به دلیل وجود صندلی، میز تلویزیون و …باید از گلدان های با ارتفاع بالا همچون گلدان کویین،گلدان کاسپین، جام ۱۰۰ سانتی متر و …استفاده شود تا جلوه بهتری نمایش داده شود.

برای روی میزها،کنار میز تلویزیون و … استفاده از گلدان های رو میزی توصیه میشود تا همخوانی لازم با اندازه میز را داشته باشد.

برای گلهای طبیعی به هیچ وجه از گلدان های ابگز کروم کاری شده توصیه نمی شود.در گلدان های آبگز برای درخشنده شدن گلدان از ترکیبات چندین نوع اسید و آب مقطر تشکیل شده است که بسیار به آب حساس است و باعث از بین رفتن گل طبیعی میشود و خود گلدان نیز تغییر رنگ میدهد.

برای گل های طبیعی میتوان از گلدان های کامل کروم کاری شده همچون کویین کامل طلا،جام کامل طلا،صدف کامل طلا و …

میتوان استفاده کرد.

در گلدان های کامل کروم کاری شده این مجموعه از دستگاه های پیشرفته ای استفاده شده است که رنگ آن ثابت میماند و رنگ آن تغییر نمیکند.

برای مناطق مربوط همانند شمال کشور توصیه می شود از گلدان های سه پوست و کامل کروم کاری شده ضدآب استفاده شود،این محصولات به دلیل مقاومت بسیار بالا در برابر رطوبت در این مناطق تغییر رنگ نمی دهند.

توضیح اینکه منظور ازکلمه سه پوست به این معنا است که یک گلدان (مانند ۳طوق شیری نواری و …) از سه لایه شیشه تشکیل  شده است که ذاتا و اساسا خود گلدان به رنگ شیری می باشد و به هیچ وجه رنگ آن قابل تغییر نیست.

گلدان های مشکی این مجموعه نیز ذاتا مشکی می باشد و تغییر رنگ نمی دهد.

برای درست کردن پلنتاریوم و یا آکوارییوم توصیه میشود از محصولات ضخیم (سرد بر) و مخصوص مایعات استفاده شود (مانند گلدان گرند بلور،تنگ هرمی ضخیم و …). محصولات ضخیم این مجموعه بسیار مقاوم در برابر فشار آب می باشند و مقاوم در برابر ترکیدگی هستند، البته مدلهای نازک نیز موجود می باشد که برای درست کردن پلنتاریوم توصیه نمیشود.

مدلهای نازک (گرم بر) دارای قیمت بسیار پایینی هستند که مناسب گل طبیعی و کاشت کاکتوس می باشند.همچنین گلدان های نازک  به دلیل قیمت پایین و کیفیت بالا و استفاده متداول مورد استفاده بسیار تالارها و مجموعه ها قرار میگیرد.

گلدان های فلکسی این مجموعه دارای کیفیت بسیار خوبی هستند و در همچنین قیمت بسیار مناسبی دارند و کفی فلکسی ها از پلاستیک PVC  هستند که بسیار مقاوم و ضد اب هستند و بسیار مناسب برای دادن هدایا و مراسم های خاص می باشد.